Internasjonal digital strategi

Det er en krevende og ufattelig spennende prosess å lage internasjonal digital strategi for Kuddle-bildedeling for barn. Den er ikke veldig ulik en jeg ville valgt for et norsk firma, men utfordringene er bare litt større og anderledes. Hvilket språk?  

Alle språk? Skal en ha Facebook på alle språk en har lansert appen på? Skal bloggen oppdateres på alle språk? Hvor mange skal bidra på bloggen og hvor ofte? Innhold? Publiseringsplan for Facebook må på plass, hvem vi skal drive dialog med på Twitter. I det hele tatt MYE å henge fingrene i.

Det er mange spørsmål som roterer i topplokket om dagen og en må bare brette opp ermene å starte. Hoppe i havet, sørge for at en husker svømmetakene en har praktisert i 12 år på nettet og legge på svøm. Så enkelt, men likevel utfordrende.

Kuddle antibullying app for kids

Kuddle antibullying app for kids

Så langt har vi tanker rundt følgende:

Det er mange selvfølgeligheter for en som har drevet lenge på nettet og ser det overordna bilde, men samtidig er det hele tiden viktig å ha ledelsen med på laget, sørge for at de er trygge på prosessen, forstår hvor vi er og hvor vi skal. Uten blir det som å sykle i oppoverbakke. Tungt og tar lang tid.

Nå gleder jeg meg til å lage bloggstrategi for Kuddle, sette de ansatte i sving med sine sosiale medier profiler oppdatert riktig, finne riktig nyhetsbrev for oss, sette Facebook-dialogen i system.....OG feire. Jeg har kollegaer, de er hyggelige og ikke minst glad for å ha meg med på laget. Det gleder meg sånn at jeg får ikke sagt det nok. En helt riktig avgjørelse av unge lovende. Jeg har så mye energi om dagen at jeg JOGGER hele runden min nå. JOGGER! Leste du det? Jeg kaller meg herved en jogger igjen.