Har du tatt på brystene dine i dag?

Det er rosa sløyfer over hele landet og PR-byråene står i kø for å få ut sitt budskap. Jeg leser opptil 25 blogger hver eneste dag og nesten samtlige har hatt noe rosa på siden sin. Jeg er ikke fan av slike kampanjer, men ser at budskapet er veldig viktig. Derfor velger jeg å være litt rosa i dagens innlegg siden en bekjent ringte og spurte meg så pent. Dette er altså reklame for aksjonen og en variant som Philips har valgt for å fremme seg selv. Ikke noe galt i det, men jeg føler meg forpliktet til å opplyse om det. Viktig at de bidrar, det skal sies!

Hver dag får 7-8 kvinner diagnosen brystkreft i Norge. Heldigvis kan de fleste bli friske hvis kreften oppdages tidlig. Som hovedsponsor for årets Rosa sløyfe-aksjon lanserer Philips derfor Rosa Testen - en pedagogisk test som hjelper deg å undersøke og oppdage eventuelle forandringer i brystene dine.

Rosa Testen tar bare tre minutter å gjennomføre og består av tre enkle steg: se, beføle og handle. Ved å gjennomføre testen regelmessig blir du bedre kjent med brystene dine, og kan lettere oppdage eventuelle forandringer. Testen er tilgjengelig på www.rosatest.com og som applikasjon for iPhone. Evnt trykk på bildet:

De fleste kjenner noen som har blitt rammet av brystkreft, også i egen familie. 1 av 12 kvinner får diagnosen brystkreft i løpet av sitt liv, og 88 % av disse overlever. Å oppdage brystkreften tidlig er avgjørende for å bli frisk. Det er derfor viktig at man sammen setter fokus på bekjempelse av brystkreft. Rosa Testen kan bidra her.

Rosa Testen er utviklet av Philips i samarbeid med Kreftforeningen. Hensikten med testen er å vektlegge viktigheten av forebyggende arbeid i kampen mot brystkreft, både gjennom en sunn livsstil, men også gjennom regelmessige egenkontroller.

 Så mine kjære blogglesere....de kvinnelige ihvertfall.....finn frem hånden og føl i vei. La mannen føle litt også.....husfreden bevares=vinn vinn.