Turnestart i Bergen og Stavanger
Utenfor blåser det, er kaldt og det regner. Jeg er i Tromsø og været fra Drammen igår ble definitivt ikke med i kofferten. Dro fra 25 varmegrader til skikkelig høstvær, men jeg er i Nord Norge og bare det er digg. Om få timer skal skoleledelse og lærere innvies i hemmelighetene bak sosiale medier og heldigvis gikk nattesøvnen knirkefritt for seg så det skal ikke stå på min energi.
Om to uker braker det løs. Dette har jeg planlagt og gledet meg til så lenge og endelig kaster jeg meg ut i det. Jeg skal på "turne". Jeg skal reise landet rundt å hilse på de som ønsker å lære mer om synlighet på nett, og kanskje du er en av de? Kan ikke "bare" sitte å taste på dette internettet....må jo ut å treffe folk!
JEG MÅ PRESISERE AT DET KUN ER 50 PLASSER. Se gjerne info om hele programmet HER for Stavanger og HER for Bergen .
Vi gjorde en test sammen med eksisterende samarbeispartnere for noen uker siden og det var KJEMPEGØY! Så derfor drar vi nå videre. To hjelpere med meg på tur, deriblant Ole Andreas (sammen med meg på bildet) som er fotograf for å ta fine bilder av DEG. Jeg har så lyst å treffe flere som ønsker å lære mer om bruken av sosiale medier, og her er det mye læring denne kvelden!
Datoer:
BERGEN 9 sept kl 1730 på Clarion Bergen Airport // STAVANGER 12 sept kl 1730 på Clarion Stavanger.
FACEBOOK EVENTS er laget, så meld deg gjerne på : Stavanger HER, Bergen HER.
Om arrangementet:
Et seminar om hvordan du finner og får kunder via nettet, og ikke minst hvordan tjene mer penger ved å bruke Facebook og sosiale medier. Hvordan DU og DIN bedrift kan skape engasjement og få følgere. Her treffer du andre som også ønsker å lære det siste innen markedsføring på nettet.
Denne kvelden er tilrettelagt slik at du får det mest grunnleggende du behøver å vite for å klare deg selv etterpå. Alternativt om du ønsker å gå mer i dybden på enkelte tema senere, kan du velge Trines fordypningskurs på web etterpå.
På arrangementet vil også fotograf Ole Andreas Knudsen (http://www.o-photography.com) ta bilder av dem som bestiller dette. Dette er bilder til bruk på nett først og fremst, fordi gode bilder er viktig å ha på sine nettsider. Ole Andreas er forøvrig en meget dyktig sminkør og bidra med sminkehjelp før bildene tas. Ta på deg (eller ta med deg) de klærne og slik du ønsker å fremstå på bildene.
Lynpresentasjoner:
Her trekker vi ut maks tre personer som får muligheten til å presentere seg og sitt i løpet av 5 minutter. Presentasjonene foregår i en slags «Pecha Kucha» variant som er 20 lysbilder (powerpoint), der hvert bilde vises i 15 sekunder. Presentasjonene vil bli filmet og gjøres tilgjengelig på web. Ønsker du å få profilert deg så send Trine en melding og vi trekker ut tre vinnere som får denne muligheten.
[contact-form subject='Mail fra Pecha deltagere'][contact-field label='Navn' type='name' required='1'/][contact-field label='Email' type='email' required='1'/][contact-field label='Nettside' type='url'/][contact-field label='Litt om deg og ditt firma' type='textarea' required='1'/][/contact-form]
WebTalk med Trine Grung:
Trine vil i løpet av arrangementet denne kvelden, plukke ut en eller to seminardeltakere som får delta i et talkshow via webinar. Her blir det snakket om aktuelle tema innen «synlighet på nett». Det kommer å bli lagt stor vekt på humor og gode historier man kan lære noe av. WebTalk vises LIVE på nett og er gratis for hvem som helst å delta på. Påmelding kommer snart på bloggen.
Kunnskapscafé:
Siste del på programmet denne kvelden, lager vi en åpen «cafe setting» hvor du får snakket med de andre deltakerne om felles interesser og utfordringer hva Facebook og sosiale medier angår. Egen fasilitator hjelper til her og bli gjerne sittende utover kvelden så lenge dere selv ønsker.
Arrangementet på Web:
Ønsker du å delta men fra din egen sofa eller hvor du måtte befinne deg, vil hele arrangementet bli filmet og gjort tilgjengelig LIVE på egen nettside. Du kan enten delta «live» eller se arrangementet innen 24 timer i etterkant. Egen lenke med påloggingsdetaljer, sendes ved påmelding. Som deltaker får du med deg alle foredragene og presentasjonene som gjøres denne kvelden.
Bevertning:
Det blir servert kaffe, te, vann og snack under arrangementet. Hotellets bar er åpen for dem som ønsker noe mer.