Hjelp på sosiale medier?
Det er utrolig mange som tror at de må være tilstede på alle sosiale medier plattformer og ha tusenvis av følgere for at det skal bli business. Dette er ikke lenger sant, for de bransjene som følger med forstår at verdien ligger hos de som nisjer seg og har dedikerte følgere innen et spesifikt tema.
Jeg ville startet med å velge meg ut en kanal som skal bli “din kanal”. Om det er Facebook (en komme neste ikke utenom Facebook og en business-side der), Instagram, Snapchat (litt vanskeligere å bygge følgere) eller Twitter. Eller andre.
Deretter kan du skriv ned 5-10 brands som du kunne tenke deg å jobbe med å promotere i dine kanaler. Jobber er ikke å lande alle, men å få to til tre stykker av dem.
Husk disse punktene når du begynner i sosiale medier:
Kommenter på andres poster og få andre til å kommentere i ditt innhold
Kommenter tilbake til ALLE som kommenterer på dine poster.
Følg de som du ser er viktige og mange vil følge deg tilbake
Del andres poster i dine kanaler. Vis raushet.
En som virkelig har lykkes med digital branding sa noe klokt om det å skape følgere på nettet:
Det er historien som gjør at folk vil følge deg. Ikke et innlegg her og et innlegg der. Hver dag, gjerne hele dagen og publiser ofte.
Mange kunder av oss er redde for at det blir for mye men om du gjør det morsomt å følge deg og du forteller gode historier blir folket hekta. Litt om The Kardashians UTEN av vi mener de er gode rollemodeller, men de er gode historiefortellere. Folket blir hekta og vil ha mer. Sånn bør flere bedrifter tenke når de skal publisere på nettet.
Jobber du f eks med å få en kunde så publiserer du hele prosessen med å få denne kunden. Helt fra første mail kan du lage stories på Instagram f eks. Lyst å lære mer om hvordan du får en blogg mange leser og hvordan du bruker sosiale medier? Les under: