Trine Grung

View Original

Få180 nye følgere gratis.

Det en må gjøre om en skal lykkes digitalt er å definere målgruppen sin på nettet nøye, hva de liker og hva de engasjerer seg i.

Jeg ønsker å nå bredt ut og bruker Facebook bevisst når jeg publiserer. Det blir en blanding av innlegg, bilder, litt video (kommer mye mer av det fremover) samt innlegg jeg vet engasjerer. Ikke bare kunnskap fordi jeg mener bestemt at folk vil ikke bare ha det. Der er nok mange uenige med meg og det er helt ok for meg.

Alltid ekte, ærlig og ting jeg selv liker, det er viktig. Aldri noe jeg ikke kan stå inne for eller mener mine følgere vil engasjere eller lære noe av. Det er viktig med litt humor, synes jeg, selvom jeg vet mange sikkert er uenig. Det handler vel om å bruke verktøyene som finnes, først og fremst. Jeg putter kunnskapen innimellom men bygger bevisst følgere på min måte. Og frem til dags dato har det virkelig funket. For meg.

Den siste uken har jeg delt tre blogginnlegg jeg visste ville engasjere, fordi jeg personlig lo så jeg skreik av dem og synes de var noe som ville engasjere min målgruppe. Og ganske riktig, de likte de veldig godt! Den ene bloggeren ble toppbloggere med blant annet min trafikk fordi postene engasjerte som de gjorde.

Et litt dårlig bilde men her ser du de tre innleggene og det jeg gjorde. Når jeg har fått mange likes så trykker jeg på LIKER innlegget og da kommer alle opp som har engasjert seg. Da kan du invitere de til å like Facebooksiden din uten at det koster deg en krone, og det er helt frivillig for vedkommende om de ønsker å akseptere invitasjonen.

Ikke akkurat rocketscience, men likevel nyttig for å få flere følgere. Uten at det koster noe og helt opp til vedkommende om de vil det. Facebooksiden min finner du HER .

Jeg digger å skape vekst for andre og å hjelpe med min kunnskap der det trengs. Det er denne gruppen er for så bli gjerne med.  Hvis du ønsker å følge meg på snap hvor jeg minner deg på når bloggen er oppdatert så heter jeg @trinegrung der. Alt kommer vel an på hvilket sosialt mediet du bruker mest. Jeg er på snap og Facebook mest som blogger, som hodejeger helt klart LinkedIn.

Innlegge jeg delte kan du lese HER, HER og HER.