Trine Grung

View Original

Bør bedriftsledere bruke nettet mer?

Sosiale medier er et ord som er på manges lepper. For oss som har levd et liv på nettet noen år er nesten begrepet like oppbrukt som en sliten skosåle, men likevel en såpass viktig endring i måten vi kommuniserer på at en kan ikke se forbi hva som faktisk skjer online.

De aller fleste av oss sjekker Facebook hver eneste dag. Noen har en forkjærlighet for Google+, andre for Twitter. Fler og fler logger på Instagram for å dele bilder og ikke minst har mange oppdaget av blogging kan skape synlighet for seg og sin bedrift. Men at vi driver dialog, stifter nye bekjentskaper og sosialiserer via enten mobilen, Ipaden eller dataer er det liten tvil om. Denne kommunikasjonsformen har kommet for å bli, uten tvil.

Imorgen skal jeg holde foredrag for ledere på Virke sin Lederkonderanse. Les gjerne om den her.

Skjermbilde 2013-04-23 kl. 05.04.23

En spennende gjeng og jeg både gleder og gruer meg. Ledere liksom, jeg er jo litt sånn rosa i måten jeg blogger på. Men samtidig så når jeg til mange og har meninger om hvordan ledere bør delta i dialogen som skjer på nettet. Jeg skal nok finne på noen vettuge ord å si skal du se.

Ikke glem at forskjellen mellom en nettside og en blogg er bare at bloggen gjør nettsiden levende, inneholder mer informasjon og skaper synlighet for de ulike aspektene ved hvert firma. En tradisjonell nettside er kjedelig og statisk uten noen personlighet. Pluss en blogg har kommentarfelt (nåtidens kundeservice) og er lett å dele videre i sosiale medier.

Hvordan synes du ledere bør synes på nettet? Vil du at din sjef skal blogge for å skape synlighet for bedriften og dens ansatte?