Trine Grung

View Original

Social media days 2012

Igår var en travel dag, men når i det siste hadde jeg ikke travle dager? I skrivende stund koker hodet av tanker rundt alt som må gjøres om dagen. Både for kundene til Chills og ikke minst et stort event vi arrangerer i november 2012. Jeg vet det er lenge til, men det er MANGE brikker som må på plass. Jeg skal fortelle om dette når alt nærmer seg litt mer......gleder meg helt vilt, dette er større enn jeg noen gang hadde drømt om skulle kunne skje!

Den travle dagen igår startet på Latter i Oslo. Mange sosiale medier entusiaster var samlet for å høre, lære og engasjere seg i dette emnet. Noen var der som privatpersoner, andre i yrkes ærend, og heldigvis er det mange som jobber med dette faget. For det er et fag nå, som til og med skoler tar mer seriøst. Egne faglinjer dukker opp og spesielt Markedshøyskoler bør ta teamet under vingene. Det er en vesentlig forandring i måter alle kommuniserer, og bedrifter.

Det var flere bedrifter representert og mest imponert ble jeg av energien/midlene DNB har brukt på sosiale medier. Les mer om den eventen HER. Det er ytterst nytenkende og vågalt av en bank av denne størrelsen å bruke sosiale medier som det skal brukes; til dialog og IKKE monolog. Bedrifter har LITE og INGENTING igjen for å drive rene reklamekampanjer på hverken Facebook eller Twitter. Fortell det til dine venner som driver butikk eller egen bedrift.

Her er noen bilder fra dagen. Jeg får vel komme med litt tilbakemelding på selve arrangementet. Neste år bør de ha fokus på å dra inn folk som kan fortelle oss noe nytt, ikke e samme historiene igjen og igjen. Kanskje hente inspirasjon fra USA? Bare tanker, men tror noen slike må til for å heve det hele noen hakk. Ellers koste jeg meg!